Feeds:
Berichten
Reacties

Archive for 25 februari 2009

ik liep zo je ogen binnen
en kwam
nooit meer terug

regenbogen

in je
– je mag elke kleur kiezen
zolang het maar bruin is –
kleurige haar

dat als branding
op gladde ronde stenen
kapot sloeg op je schouders

even was er een glinstering
van herkenning
uit vorige seizoenen

vervaagde je en verdween
tussen grijze etalagepoppen
die bewogen

ik probeerde nog je essentie
te grijpen en vast te leggen

maar ik miste je

Read Full Post »

ik wil niet meer zigzaggen
door deze grauwe tarantula
van straten

de stad die zich gehuld
in neon prostitueert
aan de nacht

elders staan de bomen
op duiken twee ogen in
een dwarrelpoel

wij hebben geen weet
van elkaar

Read Full Post »

een man die kaartjes inneemt
– ik tik een uitbrander aan –

het gekietel van een lastige
vraag delicaat tiktak

een vloedgolf van
aangeschoten stekelbaarsjes
het vlooienspel van getijden
langs de hoogwaterlijn
een vuile streep boven
de vloedgeul

nieuwe berichten in
het opbergmandje

een knoop leggen in
de extra vraag die beslissing
moet brengen

en dan toch nog maar
een kaartje kopen

Read Full Post »